Google ads voor u kunnen betekenen

Google is de grootste zoekmachine ter wereld. Het is voor de bevolking meer een begrip geworden dan een bedrijf. Het bedrijf heeft zo’n machtige positie veroverd dat ze eigenlijk niet meer weg te denken zijn uit onze samenleving. Het wordt toegepast in alle takken van de bevolking, van huishoudelijke zaken tot het nagaan van formules voor een wiskundige. Door het grote bereik is Google ads een van de meest rendabele marketing vormen waarvoor je kunt kiezen. Wanneer je geïnteresseerd bent in marketing mogelijkheden is Google ads de keuze voor jou.

Wat een ontwikkeling!

Wanneer je het over adverteren op het internet hebt zal je al snel tegen Google ads aanlopen. Google heeft, als grootste zoekmachine ter wereld, het grootst mogelijke netwerk van particulieren en ondernemers ter wereld. Door gebruik te maken van Google ads hoef je nooit meer je geld te verkwanselen aan dure billboard of generieke reclame filmpjes. Je kan nu gericht adverteren op een specifieke doelgroep zodat je geen ongeïnteresseerde mensen bereikt. Wanneer je dit vergelijkt met een aantal jaren terug is het een wereld van verschil en verbetering. Op de tv was het inschatten van de doelgroep veel vager en kon er niks beloofd worden waardoor vaak flinke bedragen weggegooid werden. Dit verandert echter met Google Ads waar je betaalt voor een specifieke boodschap die ook nog gegarandeerd geleverd wordt. Je kan je voorstellen dat dit voor de ondernemers een flinke ontwikkeling is geweest ten opzichte van het vorige alternatief.

 

google ads

 

De mogelijkheden van Google ads

Nu duidelijk is dat je de doelgroep specifiek kan bereiken tegen veel lagere kosten is dat slechts het begin. De mogelijkheden die ontstaan wanneer je totale inzicht hebt over je reclame kunnen zeer waardevol zijn. Ten eerste heb je dus al het voordeel dat het veel lagere kosten met zich meebrengt ten opzichte van de alternatieven. Het bereik van de boodschap kan je ook nog beter aanpassen dan dat je een reclamespotje uitzendt op een zender. De boodschap die je uitzendt kan je vervolgens ook nog meten tot in de kleinste nauwkeurigheid. Het meten van deze resultaten is eigenlijk waar de kern van online marketing ligt. Wanneer je inzicht hebt over het bereik van je boodschap maar ook over de doorklik ratio kan je je boodschap veel nauwkeuriger aanpakken. Zo kan je een boodschap met weinig interactie omtoveren tot een boodschap die mensen activeert! De desbetreffende boodschap kan je met Google Ads ook nog aanpassen tot in de kleine puntjes. Niet alleen hoeveel vertoningen maar ook de plaatsing en bij welke zoekwoorden die naar voren komt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *